NYa tag!

Efter en lång tid med uppehåll, lathet och annat som måste ha gjorts så ska jag nu blogga igen. Så nu är det min blogg som ska få mycket uppmärksamhet under sommaren. Såklart även Gud. Det är han som leder mig i allt som jag gör och han är den största av oss alla. Går inte att förklara i ord hur stor han är.

GUD som sagt.
-Han välsignar oss med hur mycekt kärlek som helst.
-han helar oss (stavning är jag osäker på)
-han gör oss trygga
- han leder iss

Det är så otroligt mycket sopm han gör, och vi vet knappt hälften vad han kämpar med för oss och det är dagligen han gör det.

Fick nya idéer och annat tankesätt idag då vi hade ungdomsledarsamling hos våran ungsomspastor och hans familj. Där fick vi disskutera hur hösten ska vara och komma med idéer om hur vi ska förbättras etc.
En mycket givande dag. Under kvällen satt vi även i små grupper och bad för varandra och där fick jag upp ögonen om hur viktigt det är att förlåta (som vi även pratat om i hemgruppen). Vi måste förlåta för att kunna gå vidare, annars kommer det bara växa och växa och vi blir bara svagare och svagare. Gud är den första som vill hjälpa oss, men vi måste ta tag i det själva. Tyvärr kan inte GUD gör adet åt oss rent fysiskt, torts att han hjälper oss. Han är ju trots allt GUD!!!




Se på denna bilden. den visar verkligen att Gud är med oss ALLTID!! Tänk själv på vem av händerna vår Herre är och vem tror du din egen han är av denna bild?

Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0