Vända blad

Nu har en ny tid startat i mitt liv, skolan är slut och jag har börjat jobba. Direkt fick jag ett jobb, exakt en halvtimme efter att sista skoluppgiften skickades in så fick jag ett samtal om jobb. Gick på intervju och fick jobbet.

Dettavisar en stark statestik som bara går i samma spår som det tidigare har gjort för min del.
Jag har aldirg varit arbetslös, inte ens en dag. Det är rätt stor lyx i det och jag har alltid (nästan förutom den icke så trevliga svenska hamburgekedjan som jag jobbat på, där var det hemskt rent ut sagt) trivts.
Så nu har jag ett svar på vad jag gör med mitt liv och vad jag gör om dagarna, inte pluggar längre utan JOBBAR. Det känns väldigt lyxigt att kunna säga det. Jag är lixom färdigutbildad, för ett tag ialla fall.  Men det är även så att jag har inte fått gå på jättemycket jobbintervjuer, men statestiken visar att jag har fått jobb på alla intervjuer jag gått på. Undra hur framtiden kommer gå, om kurvan visar samma svar om några år?

Nä jag ville bara skriva av mig om hurkärleksfull Gud är om sina efterföljare och lärjungar, coolt ändå att han ger mig ett grymt bra jobb, vad jag tror efter att varit på personalmötet idag.

NU står även ett sats bakade bröd i ugnen. Undra om de blir goda?

Får utforska och se helt enkelt.

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0