Nya perspektiv

Dagens morgon var inte den bästa, va trött och orkade inte riktigt gå upp. Men gick ut med B på en liten promenad och stack sedan till skolan. Väl där visade det sig att seminariet som jag skulle ha va först imorgon. Så åkte hem och lagade lite vitlöksbröd i ugnen. Sen så stack jag till RIA där jag idag skulle käka lunch.

Jag kom dit och träffade föreståndaren och han pratade lite om stället, så bjöd de mig på lunch och vi sat toch pratade med dem som går dit (hemlösa, missbrukare, brottslingar från många år i fängelse).
Lunchen var väldigt god och vi fick fina samtal. De flesta där har Gud i centrum och vi bad en bordsbön innan vi åt och fikade. träffade många fina människor som försöker få ordning på sitt liv och som ser helt förstörda ut i ansiktet av drog och alkohol problem. Denna lunch har verkligen gett mig annan syn på livet, vilken lättnad att se att många har kommit tillbaka till ett "normalt liv" med jobb och boende och är påväg till att få ordning på allt igen.

jag har en sån härlig känsla i kroppen.


XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0