Glädjerus

Nu har jag gått på bibelskolan i nästan 2 månader. Det känns helt fantastiskt.
Jag vet inte vad man ska börja, det har hänt så otroligt mycket att jag inte fattar det själv.

Jag har börjat att släppa murarna till att kapitulera till Gud ännu mer, och nu förstår verkligen vad man menar. Gud är verkligen så GOD som man tänker sig. Han har hjälpt mig i alla mina problem och att jag då ska tänka mer positivt. Han har verkligen varit en stöttepelare under tider då det varit lite jobbigare. Så därför tycker jag det är otroligt viktigt att kunna lite på Gud fullt ut för att visa han kärlek tillbaka, efter vad han gjort mot mig och många andra som jag känner.

PÅ skolan så lever vi en stor bubbla, vi har itne koll på vad som händer i världen och vi lever verkligen för Gud helt och fullt. Det är så gott att känna att jag själv verkligen gör det. Eftersom ajg inte varit uppväxt med den kristna tron och ser det nu som en viktig del av min vardag. Jag vill kunna få in gud i allt som händer, och tyvärr är inte det speciellt lätt alltid.

När vi i torsdags åkte hem från skolan, så var det en extra stor utmaning att verkligen hålla kvar samma fokus på Gud som jag har haft på skolan. Jag tycker ändå att det har fungerat bra. Visst inte alls lika bra som på skolan, men ändå mycket bättre än innan jag kom till skolan.

Undervisningen som vi har på skolan är väldigt bra. Jag har lärt mig otroligt mycket om GUD, bibeln, mig själv och mycket annat. blir sjukt taggad genom att bara höra om Gud och träffa andra.

Bless

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0